האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

מצלמת Mirrorless פנסוניק G5

מאת: צור טריגר
07/12/2012 - 07:00



 
 
 


הקדמה

פורמט Mirrorless- פורמט ה Mirrorless, בתרגום חופשי לעברית מל"מ=מצלמות ללא מראה, זהו פורמט חדש בתחום הצילום הדיגיטלי שתופס תאוצה ופופולריות בקרב חובבי הצילום ובקרב הצלמים המקצועיים המחפשים מצלמה נוספת. פורמט זה הוא מעין הכלאה בין DSLR לבין מצלמות קומפקטיות. פורמט המל"מ זוכה לפופולריות כה רבה מעצם השילוב בין היתרונות של מצלמות P&S, קומפקטיות, ניידות ומשקל קל לצד היתרונות של DSLR, איכות תמונה, יכולת החלפת העדשות וחיישן גדול יותר.

במצלמות DSLR בפורמט APS-C הקרופ, ביחס לפורמט 35mm הנקרא גם FF=Full Frame, בעל מקדם של 1.6-1.5. ולכן, אורך מוקד של 20mm על פורמט APS-C ידמה אורך מוקד של 30mm-32mm המתקבל על פול פריים. בפורמט Mirrorless הקרופ ביחס לפול פריים הוא בעל מקדם 2. משמעות הדבר היא שעדשה בעלת אורך מוקד של 14mm מקבילה ל28mm בפורמט פול פריים.

המל"מ לרוב בעלות פיצ'רים, פונקציונליות וגמישות בזמן צילום לצד קלות וקומפקטיות.

נתחיל מהסוף: הפנסוניק G5 הינה מצלמה שתכנונה המוקפד ניכר בזמן השימוש.
חמישה היתרונות העיקריים הבולטים לטובה במצלמה הם:

  • מסך אחורי בהיר וברור גם באור יום שטוף שמש
  • עינית בעלת רזולוציה גבוהה
  • מערכת AF מרשימה
  • איזון לבן טוב מאוד
  • מדידת אור וחשיפה טובה מאוד

לצד יתרונות בולטים ישנם גם חסרונות. החסרונות הבולטים במצלמה הם:

  • דיליי בעינית כאשר מזיזים את המצלמה מצד לצד מהר או כאשר התאורה חלשה
  • פיצ'רים אשר תכנונם מוציא את האפקטיביות בזמן השימוש
  • מרגע הכיבוי לוקח למצלמה כ1-3 שניות לכבות עצמה ולסגור את העדשה.

מה בקופסה:

  • מצלמה
  • עדשת-קיט פנקייק 14-42 (אורך מוקד מקביל על פול-פריים של 28-84)
  • דיסק עם תוכנת עריכה
  • רצועה
  • חוט USB עם חיבור ייחודי
  • מדריך

חיבור הUSB של המצלמה: ככל הנראה בנושא זה פנסוניק בחרה לבדל את עצמה משאר החברות ולפתח חיבור חדש. חיבור הUSB, נדמה כי, הינו חיבור ייחודי שלמעשה מגביל, באופן מסוים, את אופן השימוש במצלמה. מספר פעמים קרה לי שהגעתי למחשב עם מצלמה ושכחתי לקחת איתי את קורא הכרטיסים או קורא הכרטיסים לא היה זמין באותו רגע. לרוב המצלמות החיבור למחשב נעשה על ידי חיבור Mini USB. חיבור Mini USB הינו חיבור שכיח בקרב מוצרים רבים אשר מחוברים למחשב, לדוגמה כוננים קשיחים חיצוניים. ולכן, כמעט תמיד מצאתי פתרון על מנת לחבר את המצלמה למחשב ולפרוק את תכולת הכרטיס (פעולה שלעצמה לא מומלצת, אך אנו מדברים על מצב "חירום").

כרטיס הזיכרון של המצלמה הוא מסוג SD. כיום ניתן למצוא קוראי כרטיסים מובנים לכרטיסי SD במוצרי אלקטרוני, לדוגמה: בניידים ובמסכי מחשב. אך שכיחות ההולכת וגדלה של קיומם של קוראי כרטיסים מסוג SD איננה מחפה על קיומו של חיבור ייחודי יכול להיות מגביל במובן מסוים.


מפרט טכני מצומצם:


איכות בניה

איכות הבניה של המצלמה טובה, אך איננה מפתיעה. לא הופתעתי או התאכזבתי שלא מצאתי איכות בנייה פנומנלית, מכיוון ולא ציפיתי למצוא איכות בניה כזו. אין זה דבר רע. המצלמה בנויה כפי שהיתי מצפה ממצלמה להיות בנויה ביחס לתג מחירה וליעודה. אין מדובר על מצלמה שנועדה לשרת צלמים מקצועיים אשר נדרשים לגוף מגנזיום עמיד למכות בזמן ביצוע עבודתם כצלמים. אך מצד שני, ביחס למחירה ישנה צפייה לקבל מוצר שלא נחסכה ההקפדה על הפרטים הקטנים בזמן התכנון והבנייה והשימוש בחומרים איכותיים.

למרות שגוף המצלמה בעיקרו מורכב מפלסטיק, המצלמה לא מרגישה שברירית ויושבת טוב ביד, איכות החומרים ואיכות הבנייה שלה משביעים רצון, הכפתורים מרגישים טוב בעת לחיצה וישנו מקום לבוהן ימין בעת החזקתה בעזרת יד ימין (מגרעת המזכירה את מבנה הDSLR).

המסך האחורי הוא מסך מפרקי, דבר שכיח במצלמות קומפקטיות ופיצ'ר שאט אט חודר גם למצלמות הDSLR. ציר המסך בנוי בצורה טובה, עם "קליקים" במצבים מסוימים (כגון, היפוך ב180 לאורך הציר האופקי). כמו כן, בעת החזרת המסך למקומו ישנו "קליק" נוסף (מגרעת) אשר גורם למסך לשבת בהתנגדות קלה בתוך התושבת בגב המצלמה וזאת כדי למנוע פתיחה לא רצויה של המסך.
 

מערכת AF- מערכת הAF של המצלמה נבדקה בעיקר כמצלמה לצילום כללי. לא צילמתי עם המצלמה צילום ספורט או אובייקטים מהירים ,למעט מכוניות בכבישים עירוניים. הבדיקה והצילום בעיקר נעשו בצילום מזדמן ברחוב, צילום בתוך הבית וצילום בטיול עם מספר חברים מתחום הצילום.

המצלמה מצוידת במנורת אינפרה-אדום המאפשרת לפקס גם בחדר חשוך. החשכתי את דירתי עד כדי כך שמד האור החיצוני שלי לא הצליח לבצע קריאה וזעק על Under Exposure במדידת EV. במרחק של 5 מטרים המצלמה פיקסה בעזרת הIR ללא בעיות או קושי כלשהו בתוך הבית. מהירות ביצוע הפוקוס והנעילה כמעט ומידית ומזכירים את מנגנוני הפוקוס הקיימים במצלמות DSLR.

בגלל שמערכת הAF כל כך הרשימה אותי, החלטתי לאתגר את המערכת ויצאתי לרחוב בשעת לילה וזאת כדי לראות איפה קצה גבול היכולת שלה מבחינת מנגנון הAF. תוך כדי שיטוט לילי חיפשתי במצלמה את קצה גבול היכולת שלה. ובנוסף חיפשתי את המרחק שבו הIR כבר לא אפקטיבי והמצלמה לא מצליחה לבצע פוקוס תקין עם נעילה.

בצילום outdoor בלילה מצאתי קושי לגרום למצלמה לא להצליח לבצע נעילה ולפקס באופן תקין. ולכן, לאחר שעה של ניסיונות, החלטתי להיכנס לחניון תת-קרקעי שהעלטה שררה בו למעט אור חלש הנכנס מפתח החניון. הידיעה כי המצלמה ככל הנראה לא תצליח לפקס בסיטואציה זו הייתה ידועה מראש. כמו כן, בסיטואציה דומה, גם DSLR הייתה ככל הנראה לא מצליחה לפקס וזאת כי מערכת הAF מסתמכת על אור כדי לפקס. לחניון נכנסתי כדי לבדוק את מנגנון הIR ועבודתו בתנאי קיצון. מצאתי כי המצלמה התקשתה למרות ניסיונות של הIR להאיר את הסצנה. להערכתי הIR אפקטיבי למרחק של כ5-6 מטרים. כאשר ביצעתי ניסיונות נעילת פוקוס בתאורה של EV4 מצאתי כי המצלמה מתקשה גם כן לבצע נעילה במרחקים העולים על 5-6 מטרים. ככל הנראה, זהו אכן המרחק המקסימלי האפקטיבי למנגנון הIR של המצלמה.


פוקוס באור אחורי- אחת הסיטואציות המאתגרות גם את מצלמות הDSLR המתקדמות היא ביצוע פוקוס ונעילה באור אחורי, כאשר יש אור אחורי חזק מאחורי האובייקט המצולם הישר לתוך המצלמה. הG5 התקשתה באור אחורי והתמונות לא יצאו חדות.

אך כפי שציינתי גם DSLR מתקשה במצבים כאלה. זוהי למעשה בין הסיטואציות היחידות שבה מערכת הAF של הG5 כשלה.

כאשר נפגשתי עם שני חברים, האחד עם NEX7  והשני עם DP2, התרשמתי כי מערכת של הG5 נמצאת כמה רמות מעל בביצועי הפוקוס והנעילה של הפוקוס מעל הNEX7 וה DP2. גם כאן הG5 לא היססה ופיקסה ללא רבב בסיטואציות בהן הNEX7 והDP2 התקשו לבצע נעילה ורעשי הפוקוס בקעו מהן עקב hunting בניסיון לבצע נעילת פוקוס.

עינית- העינית בG5 הינה עינית EVF-Electronic View Finder ברזולוציה המדומה למסך אחורי ברזולוציה של 1,440,000 פיקסלים. העינית איננה עינית מראות או פריזמה כפי שקיים ברוב ה DLSR. אלא עינית אלקטרונית אשר מספקת את התמונה כפי שתצא בקובץ התמונה עם נתוני הצילום שנבחרו.

ישנם מספר יתרונות לעינית אלקטרונית. לדוגמה, רואים איך התמונה תיצא דרך העינית ואיך נתוני הצילום משפיעים לפני ביצוע הצילום עצמו, מפיצוי חשיפה ועד שינויי צמצם. מצד שני, בגלל שמדובר על צג אלקטרוני, בתנאי תאורה לקויה יש דיליי קל כאשר מזיזים את המצלמה מהר. כמה מהר? תלוי בכמות האור. ככל שכמות האור קטנה יותר, כך הדיליי גדל. גם באור יום ישנו דיליי קל, אך הוא קיים בתנועה מהירה שלרוב לא מבצעים בזמן צילום. הדיליי באור יום קיים בעיקר כאשר מנסים לצלם פאנינג (קישור למאמר על מושג צילום פאנינג) של עצמים מהירים, כגון מכוניות.

נדמה כי העינית האלקטרונית נותנת מענה מספק, כל עוד לא מגיעים לתנאי קיצון. בתור חסיד לעינית הפריזמה, אני מרשה לעצמי להגיד שהעינית הזו מספקת את הסחורה בצורה טובה.

מתחת לעינית ישנו חיישן קירבה אשר נועד לבקר ולנווט את התמונה בין העינית לבין המסך האחורי, בתנאי והמסך האחורי פתוח ומופעל (ישנו כפתור כיבוי למסך). חיישן זה איננו מושלם באופן פעולתו. כפי שניתן לראות בסרטון מטה, בעת דפדוף בין התמונות, לעיתים האצבע או הרצועה מכסות את החיישן ומכבות את המסך האחורי. המצלמה חושבת כי אנו מסתכלים דרך העינית ולכן מעבירה התמונה אל העינית. לעיתים הדבר קורה בעת דפדוף בין תמונות ולפעמים בצילום אנכי דרך המסך האחורי בגלל הרצועה.

לדעתי, כדי להתגבר על עניין החיישן, אפשר לתכנן (אולי הדבר אפשרי אפילו דרך עדכון קושחה) את מידת רגישות החיישן הקרבה למרחק קצר יותר. משמע, להקטין את טווח החישה שלו, במקום רגישות לכ3-4 סנטימטרים רגישות ל1-2 סנטימטרים רגישות. ובכך להקטין את המקרים בהם החיישן מזהה עצמים, כגון אצבע או רצועה, שלא לצורך ומפריע בזמן הצילום.

נ.ב בדיעבד התברר לי כי לחיישן זה ישנן שתי דרגות רגישות. אך מפאתי זמן, לא היה ביכולתי לבצע בדיקה להבדל בין שתי דרגות אלה.

עינית המצלמה ומתחתיה ישנו חיישן הקרבה אשר מנווט את התמונה בין העינית לבין המסך האחורי.

מסך LCD- המסך האחורי הוא מסך מגע בגודל של 3" וברזולוציה של 920K פיקסלים. קיום פיצ'ר הטאץ' במסך נוח ומאפשר בקלות לבחור נקודות פוקוס, לשנות הגדרות ולהעביר בין תמונות. קיומה של עינית ברזולוציה גבוהה מאפשרת מעבר אשר כמעט ולא מורגש הבדל בין המסך האחורי לבין העינית בזמן הצילום. המסך האחורי גם באור יום מואר ואופן הצילום דרכו לא נפגע.

ההרגשה המתקבלת מהשימוש בעינית ובמסך האחורי בזמן צילום היא כי פנסוניק עשתה עבודה טובה מאוד בשילוב והאינטגרציה בין המסך ולעינית. המעבר בין השניים חלק ונעים, הן מבחינת איכות תמונה והן מבחינת פונקציונליות הצילום והמידע המוצג.

במצלמה קיים כפתור לכיבוי המסך האחורי. קיומו ומיקומו, לדעתי, נכון.

דפדוף בין תמונות- בזמן דפדוף בין תמונות ישנו דיליי. תחילה חשבתי כי אולי הדיליי נובע מהמסך. אך לאחר בדיקה קפדנית יותר, אני כמעט בטוח כי אין זה המסך. אלא, האלגוריתם של התוכנה. הדיליי שלעצמו לפעמים קצת מוריד מחוויית הצילום והשימוש בו, כאשר רוצים לעבור על התמונות.

 


פלאש- הפלאש יושב בתוך המצלמה ונדמה כי אין אפשרות להקפיצו בחצי לחיצה, כפי שהאפשרות קיימת במצלמות DSLR בחלקן ובמצלמות קומפקטיות. כפתור שחרור הפלאש ממוקם בצד שמאל בחלקה העליון של המצלמה וקשה לפספס אותו. הן בגלל כי בצד זה אין אף כפתור נוסף באזור זה. כמו כן, הכפתור בולט ביחס לשאר הכפתורים במצלמה.

 

מיקום הכפתור מחפר על כך שהוצאת הפלאש היא ידנית בלבד ולא מתאפשרת בחצי לחיצה. כמו כן עקב עיצוב נכון, קל לשלוח את יד שמאל, גם בעיניים עצומות, ולפתוח את הפלאש. יתרה מזאת, כפתור הוצאת הפלאש נוח יותר מהכפתור המצוי בחלק ממצלמות הDSLR. 

עוצמת הפלאש על פי נתוני יצרן הינה 10.5GN. למי שאיננו יודע מהו מספר מנחה, GN, מוזמן לקרוא במאמר העוסק בנושא זה בין היתר.

בית סוללה- בית הסוללה מרגיש כחלק שבו לא השוקעה מחשבה כמו בשאר חלקי המצלמה והרגשתי קצת מאוכזב. מכסה בית הסוללה הינו גדול יחסית ומרגיש שברירי ומצועצע טיפה יותר ממה שהיתי מצפה לצד איכות הבניה החיצונית ומההתרשמות עד כה.

מצד אחד, צריך להיות מוכשר או לא זהיר על מנת לשבור מכסה זה. מצד שני, לא אתפלא אם עם הזמן ישבר מכסה זה תוך כדי שימוש. חשוב לציין כי המכסה לא סוגר מעגל אלקטרוני כלשהו, ולכן המצלמה לא יודעת להצביע האם המכסה סגור או פתוח. אי לכך, אם נשבר מכסה זה אפשר להמשיך לצלם עד הגעה למעבדה לצורך תיקון. אין זה מצב אידיאלי, למקרה והמכסה נשבר, אך לפחות אפשר להמשיך לצלם עד לתיקון.

דבר נוסף שחסר לי במכסה זה, המכסה בעת הפתיחה מקפץ החוצה (בדומה לCanon 7D), אך כדי לסגור את המכסה יש להחזיר אותו למקומו ולהחזיר את כפתור הנעילה באופן ידני. אין נעילה קפיצית, כפי שניתן למצוא במכסה הסוללה של הCanon 7D לדוגמה.

לדעתי, זהו פקשוש. מכיוון ולא מדובר על פיצ'ר שקשה לתכנן, אלא על מנגנונים שכיחים אשר קיימים בשוק. בנוסף, אלה מסוג הדברים הקטנים שלי כצלם נותנים ערך מוסף לצד התכנון כאשר הם קיימים בציוד.

לפי דבריו של קובי, מנהל מותג פנסוניק בישראל המיובאת על ידי יורוקום בישראל, בעבר הייתה נעילת בית מכסה הסוללה נעשית על ידי נעילה קפיצית בעת סגירת מכסה הסוללה. אך שחיקתו הייתה גדולה והם עברו לכפתור נעילה ידני. ההתרשמות שלהם, הכפתור הידני נשחק פחות ולכן עמיד יותר לאורך זמן.

כפתורים

כפתור הצילום (Shutter release)- אני כצלם וחובב צילום, רוב הזמן מצלם על DSLR, ולכן מידת רגישות כפתור המחשף הינה דבר בעל חשיבות עבורי. כפתור הצילום (כפתור המחשף) במצלמה זו מזכיר את כפתור הצילום במצלמות הDSLR. הכפתור בעל שני שלבים, חצי לחיצה לפוקוס והשלמת הלחיצה לצילום, כנהוג במצלמות. נגיעה קלה והמצלמה מפקסת. לחיצה נוספת, לא קשה מדי אך לא כזו שבטעות "נפלטת" ירייה, והמצלמה מצלמת. אולי הדבר נשמע מוגזם, אך הדבר הינו הכרחי לצלמים ולחובבנים רציניים. כמו כן, ביצוע הצילום נעשה באופן מידי ולא קיים דיליי מורגש בין רגע הלחיצה ועד רגע הצילום.

גלגלת צילום- המצלמה מצוידת בגלגלת אחת בלבד. קהל היעד של מצלמות מסוג זה, בין היתר, הינו חובבי DSLR אשר מחפשים מצלמה קטנה יותר כמצלמה נוספת, כמו כן גם חובבי צילום שעבורם DSLR זו מצלמה כבדה ומחפשים פשרה בין קומפקטית לבין DSLR. השליטה על צמצם ומהירות תריס פחות נוחה כאשר יש רק גלגלת אחת.

 

פנסוניק ניסו לפצות על קיומה של גלגלת אחת על ידי גלגלת שהיא למעשה גם כפתור הנלחץ פנימה. לחיצה של הגלגלת פנימה תשנה את פונקציית הגלגלת בין שינוי צמצם לבין שינוי מהירות סגר (או בין מהירות צמצם לבין פיצוי חשיפה, תלוי בפונקציית הצילום שנבחרה).

הפיצ'ר שלעצמו נחמד ומספק את הסחורה. אך לדעתי, אין זה מענה מושלם כמענה לשתי גלגלות. בתור צלם שקרוב ל4-5 שנים מצלם רק עם מצלמות בעלות 2 גלגלות, החיסרון של הגלגלת השנייה במקום גלגלת חכמה, מורגש מעט.

הגלגלת החכמה שפנסוניק פתחו לG5 עובדת לא רע ולדעתי נוחה יותר משילוב של גלגלת וכפתור, כפי שקיימים בדגמי DSLR פחות מקצועיים.


נתחיל, תחילה, עם נושא הISO:

 ISO160

\

ISO200

ISO400

 

ISO800

ISO1600

 

ISO3200

 

ISO6400

ISO12,800

עד רמה של ISO400  ניתן לראות כי הקבצים באיכות טובה ומתאימים גם להדפסות. בISO800 ניתן להתחיל להבחין בירידת הפרטים בחלק מהאיזורים, לדוגמה בצבע השחור, ומידת גיהוץ אשר מתחילה להיות מורגשת. בISO1600 מידת הגיהוץ לצד איבוד הפרטים הינה משמעותית יותר והשימוש בקובץ להדפסות מוגבל. בISO3200 לדעתי הקובץ שמיש בעיקר לצורכי אינטרנט ופחות טוב להדפסה. בISO6400 וISO12,800 רמת איבוד הפרטים ואיבוד הצבע גדולה לצד גיהוץ אגרסיבי הינה מורגשת, כך שלדעתי הקבצים גם לא שמישים במידה מסוימת לצורכי אינטרנט.

כמו כן, ניתן להבחין כי הטווח הדינמי יורד ככל שעולים ברמות הISO.

הקבצים הנ"ל בפורמט JPEG ישירות מהמצלמה כאשר המצלמה על ברירת מחדל כפי שיצאה מהמפעל. לא נעשתה בדיקה לקבצי הRAW.


מצבי צילום

המצלמה מצוידת ב6 (או 8, תלוי איך סופרים) מצבי צילום

מצב ידני M- מצב צילום אשר החשיפה נקבעת על ידי הצלם. יש לבחור את הצמצם, את מהירות סגר ואת מהירות הISO. לחיצה על הגלגלת תברור בין צמצם לבין מהירות תריס.

מצב צילום עדיפות מהירות תריס S- מצב צילום אשר החשיפה נקבעת על ידי המצלמה. הצלם בוחר את מהירות התריס הרצויה והמצלמה מתאימה עבור מהירות זו את הצמצם המתאים לחשיפה. כמו כן, ניתן לבחור פיצוי חשיפה והצמצם משתנה בהתאם ואיתו גם החשיפה עצמה. לחיצה על הגלגלת תברור בין מהירות תריס לבין פיצוי חשיפה.

מצב צילום עדיפות צמצם A- מצב צילום אשר החשיפה נקבעת גם כן על ידי המצלמה. הצלם בוחר את הצמצם הרצוי והמצלמה מתאימה עבור צמצם זה את מהירות התריס המתאימה לחשיפה. כמו כן, ניתן לבצע פיצוי חשיפה ומהירות התריס משתנה בהתאם ואיתה גם החשיפה עצמה. לחיצה על הגלגלת תברור בין צמצם לבין פיצוי חשיפה, בדומה למצב צילום עדיפות מהירות תריס.

מצב צילום אוטומטי P- מצב צילום אשר החשיפה נקבעת גם כן על ידי המצלמה. המצלמה מתאימה לכל ערך צמצם ערך מהירות תריס מתאים לפי החשיפה של האור הקיים ולפי פיצוי החשיפה. אפשר לעבור בין האפשרויות על ידי הגלגלת, אשר משנה את הצמצם ואת מהירות התריס יחדיו כדי לשמור על אותה חשיפה. לחיצה על הגלגלת תברור בין שינוי צמצם ומהירות תריס לבין פיצוי חשיפה.

ישנם עוד 2 מצבים לתכנות, C1/2 ושני מצבים נוספים המאפשרים לצלם לפי סוג צילום כפי שיש במצלמות הקומפקטיות המסומן כ SCN (לדוגמה, צילום לילה עם מריחה) ומצב נוסף צילום עם פילטרים.

איזה אפשרויות יש לנו במצב ה SCN ? לנשום עמוק ולקחת אוויר...מתחילים!

Clear Portrait
Silky Skin
Backlit Softness
Clear in Backlight
Relaxing Tone
Sweet Child's Face
Distinct Scenery
Bright Blue Sky
Romantic Sunset Glow
Vivid Sunset Glow
Glistening Water
Clear Nightscape
Cool Night Sky
Warm Glowing Nightscape
Artistic Nightscape
Glittering Illuminations
Clear Night Portrait
Soft Image Of a Flower
Appetizing Food
Cute Dessert
Freeze Animal Motion
Clear Sport Motion
Monochrome

מי שלא קרא את הרשימה כולה, אין צורך לחזור ולקרוא. העיקר שצלחנו את הרשימה הזו. אני לא אעייף אתכם עוד בהמשך הביקורת.

כשישבתי לכתוב את כל האפשרויות חשבתי לתומי "כנראה יש פה כ6-8 אפשרויות כפי שיש במצלמות קומפקטיות" אך טעיתי. מדובר על רשימה מפלצתית של כביכול 23 אפשרויות צילום שונות ל23 סצנות שונות.
האומנם? אם כן, מה ההבדל בין צילום Clear Sport Motion לבין Freeze Animal Motion?
ומה ההבדל בין Appetizing Food לבין Cute Dessert?

נדמה כי, הפונקציה הנ"ל תוכננה ובוצעה צעד אחד קדימה, צעד אחד קדימה יותר מדי לדעתי. הרשימה הזו ארוכה מדי שבמבחן המציאות היא לא פרקטית כדי לבחור את פונקציית הצילום המתאימה לסצנה עצמה. אינני רואה אדם היושב במסעדה ומחפש את ה Cute Dessert כדי לצלם את הקינוח שזה עתה הוגש לשולחנו בין שאר 23 הסצנות השונות.

אני  חושב כי הפונקציה הזו לא שמישה וזאת לא בגלל הרעיון העומד מאחוריה, אלא בגלל הביצוע וה23 מצבי צילום השונים. אם במצלמה היו בסביבות 8-10 מצבים שונים של מצבי צילום, להערכתי, הפונקציה הזו הייתה כן שמישה ופרקטית במבחן המציאות.

עצם קיומה של רשימה ארוכה ומתישה הקיימת במצלמה, בחרתי שלא לבדוק את הפונקציות עצמן. יתכן כי וחלקן נותנות מענה הולם לסיטואציות מסוימות.

פנסוניק עשו עבודה טובה מאוד במקומות רבים במצלמה. אך אם חיפשנו עד כה את הדברים הפחות מוצלחים, אז עכשיו מצאנו דבר אחד.


המצלמה מצוידת ב14 פילטרים מובנים שמופעלים ישר על הקובץ בעת הצילום.

 צילום רגיל ללא פילטר

 

Expressive 

 

Retro 

 

High Key

 

Low Key

 

Sepia

 

Dynamic Monochrome  

 

Impressive Art  

 

High Dynamic  

 

Cross Process  

 

Toy Effect  

 

Miniature Effect  

 

Soft Focus  

 

Star Filter  

 

One Point Color  

בכל הפילטרים עיבוד התמונה כמעט ומיידי. הפילטר היחיד שגורם למצלמה לחשוב ולעבד את הקובץ מספר שניות הוא minature effect.


וידאו

בנושא הוידאו פנסוניק לא נשארו מאחור וישנו וידאו עם AF תוך כדי צילום. מערכת הAF עושה עבודה טובה מאוד וכמעט ואין hunting של מערכת הפוקוס בצילום הוידאו. מתקבל קובץ וידאו חלק ונעים לצפיה. הצבעים המתקבלים גם כן טובים והחשיפה האוטומטית של המצלמה מספקת תמונה יפה.

מההתרשמות שלי, פנסוניק לא הזניחו את נושא הוידאו והשקיעו לא מעט בפיתוחו.

 

 

 

 


סיכום

הG5 הינה מצלמה מרשימה, הן בביצועיה והן בתכנונה. לאורך התקופה הקצרה שהמצלמה הייתה אצלי נהנתי לצלם איתה, גם כאשר המצלמה שלי Canon 5D Mark2 הייתה על כתפי. הG5 מספקת איכות קובץ טובה מאוד עד רמת ISO800 ונוחה לתפעול. למשך תקופת הבדיקה של המצלמה כמעט ולא נדרשתי לבצע פעולות מסובכות על מנת לקבל את התמונה שחשקתי בה. מערכת מדידת האור במצלמה מספקת תמונה מאוזנת ומוארת באופן טוב. מערכת איזון הלבן של המצלמה גם כן מספקת את הסחורה. אינני זוכר כי נאלצתי במשך הצילום לקבוע את האיזון הלבן באופן ידני עקב כשלון מערכת זו.

למרות שמרנותי בנושא העינית והפריזמה, העינית האלקטרונית והמסך האחורי והאינטגרציה ביניהם עובדים באופן נהדר. היכולת לצלם וידאו באיכות של FHD ביד אחת, בזכות הAF בזמן הצילום, ולקבל קובץ שאיננו נדרש לעיבוד נוסף ישירות מהמצלמה, זהו יתרון משמעותי למי שמחפש איכות לצד הפשטות. אין צורך לעבד את קבצי הוידאו, מכיוון והם יוצאים ישירות מהמצלמה באיכות טובה מאוד.

אם תשאלו אותי מהם הדברים הבולטים ביותר שהרשימו אותי במצלמה הם: מערכת AF מרשימה, עינית בהירה וטובה מאוד, מסך מגע אחורי בהיר ושימושי, פשטות ונוחות תפעול כמצלמה נוספת לצד הDSLR שלי.

היתרונות הבולטים:

  • מערכת AF טובה מאוד ומפתיעה לטובה
  • עינית אלקטרונית בהירה ובעלת רזולוציה גבוהה
  • מסך מגע אחורי בהיר ושמיש גם ביום שטוף שמש
  • נוחות בתפעול
  • חשיפה טובה מאוד
  • קלה לנשיאה
  • מערכת איזון צבע טובה
  • קובץ שמיש גם להדפסות עד רמת ISO800
  • וידאו איכותי
  • מערכת AF גם בזמן צילום וידאו
  • מסך מגע

חסרונות בולטים:

  • זמן כיבוי והדלקה ארוך טיפה
  • דיליי בעינית בתנאי תאורה לקויים
  • דיליי בדפדוף מהיר בין תמונות
  • חיישן קרבה של העינית רגיש מדי
  • היעדר גלגלת נוספת (חצי חיסרון- הגלגלת החכמה עושה עבודה לא רעה בכלל)
  • מכסה סוללה גדול מדי ולא באיכות חומר גבוהה כמו המצלמה עצמה
  • קבצים פחות שמישים להדפסות מרמת ISO3200. רמת ISO6400-12,800 קבצים רועשים ולא שמישים לרוב הצרכים
  • היעדר עדשה מהירה (צמצם פתוח לקבלת עומק שדה רדוד)

ציון
איכות בניה: 8.5
תפעול (תפריטים, מעבר בין מצבי צילום וכדו): 8.5
מערכות (פוקוס, עינית, מסך, איזון לבן, מדידת אור): 9
איכות תמונה: 8.5

פיצ'רים: 9
ביצועים (זמני תגובה): 8

ציון כללי: 8.6

 דוגמאות

כאן ניתן למצוא דוגמאות אשר צולמו עם הG5. כל הקבצים צולמו בפורמט JPEG ועברו הקטנה בלבד לצורך העלאתם לאתר.

 

תודה לקבוצת יורוקום, יבואנית פנסוניק בישראל, על השאלת המצלמה לבדיקה

לדיון בנושא: ביקורת- פנסוניק G5




עוד מ: TsurTriger
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0
(2) הצבעות

בהקשר זה

 עוד על צילום


המאמר הפופולרי ביותר בתחום צילום:
עדשות חיצוניות לאייפון 4/4S
למאמר זה בפרקים
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht